tuben.blogg.se

LIGHT ASSIGNMENT

Publicerad 2015-02-04 08:40:26 i Allmänt,

Varje vecka kommer vi nu att ha tisdagen till att jobba med en aspekt som spelar in i upplevelsen av ett space. Först ut jobbade vi med ljus, föreläsning på morgonen och sedan en uppgift på eftermiddagen som ska vara klar och inlämnad kl 17. Så ingen stor uppgift med andra ord. Uppgiften kopplad till ljus handlade om att göra en låda, 23*23*23, i vilken man skulle kolla in för att uppleva ett visst ljus. Uppgifterna är väldigt experimentella och till för att vi ska kunna undersöka precis vad vi vill. Min låda ska en både kan kolla in i och titta på, och min titel, som skulle vara ett ord som beskrev det ljus som undersöktes, blev Translusence. Jag gjorde den genom att helt enkelt använda lager av skisspapper och rikta ljuset uppifrån.
Olika ljus ger olika färg. 
 
Kul var också att i den tillhörande föreläsningen så visades och diskuterades många platser som jag har varit på och upplevt själv, t.ex. Pantheon. Roligast var att det pratades om James Turrells utställning på Guggenheim i NY, eftersom den ställdes ut när vi va där med famljen 2013. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

tuben

Jag heter Tove och är 23 år gammal. Studerar till Arkitekt i Umeå, där jag bor i ett kollektiv i en villa som jag delar med 5 tjejer. Tuben är ett smeknamn sedan gymnasiet och påminner om folk och minnen som är mig kära. Jag har en tendens att klä mig i svart och vitt och anser att grått är en sommarfärg då det är en ljusare nyans av svart.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela