tuben.blogg.se

UME

Publicerad 2015-02-16 13:51:00 i Allmänt,

Är tillbaka i umeå efter en helg i västerås/ uppsala. Lite skönt är det att vara tillbaka i skolan och jobba med projektet. Känns ändå som att jag har missat fyra dagar trots att två av dem egentligen är helg. Men i den här typen av utbildning finns det inget som egentligen är lediga dagar, vilket en lärde sig snabbt. Även om jag inte är i skolan och jobbar så har en alltid projektet i bakhuvudet, vare sig jag tänker aktivt på det eller inte. Om jag ser ett snyggt typsnitt, grafiskt motiv eller helt enkelt en gammal och grå byggnad som jag passerat hundra gånger i nytt ljus så förs tankarna hela tiden till mitt eget arbete och hur jag kanske kan inspireras av, inkorporera i eller helt enkelt använda något i mitt projekt.  Tror att samma sak gäller för alla som pluggar något kreativt, oavsett om det är arkitektur, konst eller industridesign eller vad som helst. Jag tycker att det är nice, att va så inne i det jag håller på med och det jag pluggar att jag hela tiden kommer på mig själv med att fundera på det. Men det är så klart också lite stressande. Helgen i uppsala var sjukt nice, önskar verkligen att skolan låg där istället för här. Eller att det i varje fall var närmare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

tuben

Jag heter Tove och är 23 år gammal. Studerar till Arkitekt i Umeå, där jag bor i ett kollektiv i en villa som jag delar med 5 tjejer. Tuben är ett smeknamn sedan gymnasiet och påminner om folk och minnen som är mig kära. Jag har en tendens att klä mig i svart och vitt och anser att grått är en sommarfärg då det är en ljusare nyans av svart.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela