tuben.blogg.se

VILLA SAVOYE OCH FEST I FRANSKA LÄGENHETER

Publicerad 2015-02-01 15:13:00 i Allmänt,

Sista "skoldagen" i Paris spenderades på Villa Savoye som ligger i Poissy, en förort till Paris. Tidig uppstigning för att sätta sig på ett tåg med andra ord. Eftersom jag, Emma, Sanne och Steph höll på med en modell av Villa Savoye i och med historians making assignment var vi aspepp (utom kanske Steph som va på Kap Verde och inte i Paris). Kanske framförallt på att få se och ta kort på alla de hörn som det inte gick att hitta bilder på på internet. Men också så klart för att faktiskt få gå in i och kolla runt i ett hus som vi studerat och jobbat med så länge. 
Sanne i typisk arkitektpose för att i efterhand kunna uppskatta mått på dörren
Tore & Petter. Vet inte om jag har nämnt det tidigare men mina spanska och grekiska lärare hade väldigt länge problem med att skilja på mig och Tore. Speciellt stackars JLo (min historialärare, Jean Luis) som hade skypetutorial med oss. Är ärligt talat inte helt säker på att de ännu her stenkoll på vem av oss som heter vad.
 
På kvällen blev det hemmafest i en lägenhet som 5 pers i min klass hyrde. Sjukt intressant och nice lägenhet, och när man bjuder hem hela klassen blir det rätt trångt. Så rolig och härligt fransk kväll där vi satt i de vidöppna fönstren och folk till sist tröttnade på att gå ner på gården för att röka. Luta sig ut genom fönstren eller bestämma sig för att ett öppet fönster = ute funkade helt okej istället. Så bra kväll.
Emma & Sanne efter vinproviantering
Anton <3
Fortfarande tidigt nog för gården
Max, Sanne & Emma övervakade av Anton (yes, det är 2 Anton, denna är även kallad Tosha)
 
Mitt häng här på UMA, Max, Emma, Sanne, Anton och jag. Saknas bara Steph och Anton. 
Från Alex film från veckan, visar rätt bra hur den där kvällen va. Filmen finns HÄR  men är nog mest rolig för mig, speciellt som de jag hänger med mest inte är med speciellt mycket. Utom lite på slutet och så klart vid 4.01 när moi gör ett kort framträdande, heh.
Så söt bild från veckan också, på två av mina lärare, JLo och Sergi. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

tuben

Jag heter Tove och är 23 år gammal. Studerar till Arkitekt i Umeå, där jag bor i ett kollektiv i en villa som jag delar med 5 tjejer. Tuben är ett smeknamn sedan gymnasiet och påminner om folk och minnen som är mig kära. Jag har en tendens att klä mig i svart och vitt och anser att grått är en sommarfärg då det är en ljusare nyans av svart.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela