tuben.blogg.se

BÖLESHOLMARNA

Publicerad 2015-01-23 16:04:00 i Allmänt,

Nytt projekt, ny stress. Inte riktigt än, jag är (framförallt jämfört med förra projektet) mycket lugnare den här gången. Har fått en bättre start, så att jag istället för att sjunka ner i 180 cm mental kvicksand har flera skisser och idéer att jobbar med och runt. Vilket också gör handledningarna enklare. Nya projektet handlar om att göra ett bad. Lite samma upplägg som med Narrative projektet, vi jobbar individuellt och ska skapa atmosfärer och sekvenser. Den här gånger blir det dock mer verkligt, bland annat genom att vi har fått en faktisk plats här i Umeå som är vår site. Dessutom kommer vi jobba längre med det här, så det kommer även bli mer tekniskt, mer djupgående angående typ material och ljus m.m. Andra "delen" kommer vi dessutom behöva researcha vissa rent byggnadstekniska detaljer i våra projekt så jag kommer nog ha stor nytt av att ha läst bygg. Funderar på att kolla upp om några av mina gamla kursböcker finns att låna på bibblan här. Som lite förberedande stresshantering. 
 
Idag kom dessutom mitt ritbord som jag fick i födelsedagspresent och som jag beställde från Matton här i veckan. Det gick mycket fortare att få det än vad jag trodde vilket alltid är trevligt. Pretty pretty är det, ser fram emot att använda det snart. Kommer definitivt göra mitt liv enklare och smidigare när det blir dags att göra ritningarna lite längre fram. Ikväll blir det middag hos nyblivna sambosarna Petter, Tore och Magnus och i morgon förkör och utgång med start hos Sanne. Ovanligt social och ickepluggig helg med andra ord. Blir bra det med.
Sitebesök, jag har valt att placera mitt bad snett bakom mig till vänster på bilden och inne bland träden.
En första skiss som redan är gammal (hade tutorial igår)
Älskade och efterlängtade FaberCastell ritbordet <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

tuben

Jag heter Tove och är 23 år gammal. Studerar till Arkitekt i Umeå, där jag bor i ett kollektiv i en villa som jag delar med 5 tjejer. Tuben är ett smeknamn sedan gymnasiet och påminner om folk och minnen som är mig kära. Jag har en tendens att klä mig i svart och vitt och anser att grått är en sommarfärg då det är en ljusare nyans av svart.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela