tuben.blogg.se

HOME AWAY FROM HOME

Publicerad 2015-01-26 14:06:00 i Allmänt,

Nytt år kom med en ommöblering. Emma har varit onöjd med hur hennes skrivbord har stått mot mitt och Sannes. Fullt förståeligt med tanke på att hon varit tvungen att sitta med ryggen öppen mot en yta där mycket folk rör sig och det är ju rätt obehagligt. Sagt och gjort, första projektdagen tog vi förmiddagen till att möblera om. Inte helt enkelt, trots det lurigt simpla i att det är helt öppen planlösning. Efter mycket om och men, med runtflyttane av tunga skrivbord och åbäkiga pinboards sitter vi numera mer eller mindre ultimat. Alla funkar ju olika och har olika miljöer som en bäst kan koncentrera sig i. Jag klarar t-ex. inte av att plugga helt instäng utan gillar att ha lite rörelse runt mig. Därför är stora korridoren på Blåsenhus i Uppsala mycket bättre för mig än om jag exempelvis skulle sitta i ett av deras grupprum. Därmed passar UMAs studio mig perfekt, även om jag fattar att den kan va störig för folk som är lättdistraherade. 
 
Så jag, som redan va ganska nöjd med min placering, sitter om möjligt ännu bättre nu. Har skrivbordet mot ett fönster och kan sitta och strötitta in på Sliperiet som ligger mitt emot, samtidigt som jag har ganska bra connection med resten av rummet. 
Sanne till vänster, Emma i mitten/närmast och jag sitter längs till höger. Emma ska bygge en skärm att sätta framför sitt skrivbord så hon skärmar av sig mot rummet lite mer. Tidigare var mitt och Sannes skrivbord mitt emot varandra med kortsidan mot väggen, och Emmas var vridet 180 grader och stog med fronten mot våra kortsidor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

tuben

Jag heter Tove och är 23 år gammal. Studerar till Arkitekt i Umeå, där jag bor i ett kollektiv i en villa som jag delar med 5 tjejer. Tuben är ett smeknamn sedan gymnasiet och påminner om folk och minnen som är mig kära. Jag har en tendens att klä mig i svart och vitt och anser att grått är en sommarfärg då det är en ljusare nyans av svart.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela