tuben.blogg.se

MARATONDAG 1

Publicerad 2015-01-18 12:42:00 i Allmänt,

Inga löften gavs angående när Parisbilder skulle poppa upp på mycket hackigt löpande band men jag tror att målet var satt till innan sommaren? Med tanke på att första terminen nu är över och nästa börjar i morgon så verkar det som att jag de senaste dagarna har haft både tid och ork att skriva på egen hand. Go figure. I varje fall, här kommer den tredje dagen i Paris i bilder men med sparsam text. 
 
Morgonen börjades på Bibliothèque Sainte-Geneviève
Anton, Max, Sanne & Emma
Gudmar & Petter: Biblioteket syns i bakgrunden och bakom dem är Paris Pantheon som vi egentligen skulle gå in i men som var stängd för renovering. 
 
Efter en promenad via Sorbonne och några mindra kyrkor kom vi fram till Notre Dame som va helt köfritt (!!!) vilket gjorde att vi smet in en snabbis. 
 
Sen mer promenader och lunch innan Louvren där jag och Petter nästan tappade bort oss själva i jakten på toaletterna. De är inte så hajja på att skylta de där fransoserna.
 
Kvällen blev öl på hostelet för att sedan fortsätta till en liten pub som låg i vårat kvarter
Sanne & Gudmar
Efter lite rundvandrande gick Emma och Sanne hemmåt medan jag, Gudmar och Anton klättrade upp på kullen till Sacre Coeur och satte oss på en mur. Där frös vi, drack lite mer öl och tittade ut över Paris. Hittade på historier om folket i de fönster som det fortfarande lyste i och pratade och frös lite mer. Fint va det. På vägen tillbaka till hostelet gick jag och lyssnade på musik och funderade och insåg att vi verkligen bodde spikrakt nedanför kyrkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

tuben

Jag heter Tove och är 23 år gammal. Studerar till Arkitekt i Umeå, där jag bor i ett kollektiv i en villa som jag delar med 5 tjejer. Tuben är ett smeknamn sedan gymnasiet och påminner om folk och minnen som är mig kära. Jag har en tendens att klä mig i svart och vitt och anser att grått är en sommarfärg då det är en ljusare nyans av svart.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela